İçerik Pazarlaması Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar

Yeni nesil pazarlama alanlarında son yıllarda popüler hale gelen içerik pazarlama, doğru ve planlı bir şekilde yapıldığı taktirde önemli sonuçlar vermektedir. Ancak bu yöntemler yanlış ve düzensiz bir şekilde yapıldığı zaman istenilen sonuçlar alınamamaktadır. Peki yapılan bu yanlışlar nelerdir ve içerik pazarlaması yapılırken nelere dikkat edilmesi gerekmektedir?

Şirketiniz veya Ürününüzü Bahsetmek

Birçok firmanın sıklıkla yaptığı hatalardan bir tanesi markalarının sadece hizmet ve ürünlerinden bahsetmesidir. Oysa ki, içerik pazarlama stratejileri tek bir bileşendir. İçerik pazarlamalarında, sektörün temel sorunlarıyla ilgili çözüm önerileri ve değerli bilgilere yer verilmesi gerekmektedir. Oluşturulacak içeriklerde elbette faaliyet alanlarından bahsedilmesi gerekir fakat okuyucu veya müşterilerin ilgisini çekecek ve ihtiyaçlarına cevap verecek içeriklerin hazırlanması gerekir.

Paylaşımların Doğru Orantıda Olması

Sitelerin blog veya sosyal hesaplarından içerik girişlerini aynı oranda ve zamanında giriş yapmanız gerekir. İçerikleri bazı günler ve girerseniz ve içeriklerin kalitesi günden güne değişkenlik gösteriyorsa bu sistem sizi felakete sürükleyecektir. Eğer girişleri takip etmekten zorlanıyorsanız, bir içerik planlaması yaparak tüm hakimiyeti sağlayabilirsiniz. Bu planlamada içeriklerin ne zaman oluşacağını, ne zaman yayınlayacağınızı bir taslak halinde hazırlayabilirsiniz. Daha sonra içeriğe dair ayrıntıları bir planla oluşturabilirsiniz.

Etkileşim Halinde Olmak

İçerik pazarlamalarında en büyük hatalardan biri iletişim sorunudur. Kaliteli ve iyi bir içerik stratejisi sadece salt içerik üzerine kurulu olmamalıdır. Bloglar veya sosyal medyalar sadece ürünlerinizi tanıtacak bir mecra olduğunu görmemelisiniz. Okuyucularınızla etkileşim halinde olmanız gerekir. Hazırladığınız blogların altında, Facebook, Twitter veya Instagram gibi paylaşımların altında yazılan soruların veya önerilere yanıt vermeniz sizi bir üst seviyeye çıkaracaktır.

Müşterilerinizin İhtiyaç ve İsteklerine Cevap Vermek

Web sitelerinize ziyaret eden, e-posta abonelerinizin ve sosyal medyadaki takipçilerinizin neler istediğini öğrenmenin birkaç yolu vardır. Bu yöntem ile kalıcı bir müşteri portföyüne sahip olabilirsiniz.

  • Sitenizde anket oluşturarak müşterileriniz neler düşündüğünü öğrenebilirsiniz
  • Geçmişte paylaştığınız içerikleri sık sık kontrol ederek hangi içeriğin daha popüler olduğunu öğrenebilir ve ileri ki paylaşımlarınızı buna göre planlayabilirsiniz
  • Diyalogları ve tartışmaları sosyal medyanızdan takip edebilirsiniz
  • Rakiplerinizi daima kontrol etmeniz gerekir. Bu sayede diğerlerinden geri kalmazsınız

 

 

preloader